Jaunā Gaita nr. 220, marts 2000

 

Boris Mangolds. Stiksas Patruļa (Styx Patrols - Media Inkset Painting), 1999

 

Datorzinību maģistrs Boris Mangolds par fotogrāfiju sāka interesēties jau Latvijā pirms bēgšanas uz Zviedriju II Pasaules kaŗa beigās. Bēgļu laiku un imigrācijas grūtību dēļ Mangolds varēja nopietni pievērsties fotogrāfijai tikai tuvojoties pensijas gadiem. Piedalījies mākslas foto konkursos un izstādēs ASV. Viena solo izstāde notikusi Rīgā, viena Liepājā. Otrā Vispārējā latviešu mākslas izstādē Rīgā viens Mangolda darbs bija izstādīts Latvijas Valsts mākslas muzejā. Mangolds referējis gan ASV un Kanadā, gan arī Latvijas Mākslas akadēmijā, Rīgā, un vairākos Latvijas foto klubos. Lai iepazīstinātu amerikāņu publiku ar latviešu mākslas fotogrāfu darbiem, Boris Mangolds sarīkoja latviešu mākslas fotogrāfijas ceļojošo izstādi Stepping out of Line − 21 Latvijas fotogrāfa 85 darbi apceļoja piecas ASV universitātes un galerijas.

Mangolda darbi ir krāsās, ko diemžēl šajā melnbaltajā reprodukcijā nevar parādīt. Visus fotogrāfijas procesa darbus viņš veic pats, lietojot archivālo Cibachrome procesu. Beidzamā laikā viņš ir pārgājis uz „sauso” foto laboratoriju, t.i. darbojas ar digitālo fotogrāfiju

Mangoldu saista dabas skaistums un mistika, bet viņš neražo ainavisku dokumentālus dabas attēlus. Ar foto aparātu uzņemtais attēls viņam ir kā skice gleznotājam − sākums gatavam darbam, kas parāda viņa izjūtas un kas var būt lirisks vai pavisam abstrakts.

Helēne Hofmane

 

[Skat. Borisa Mangolda rakstu "Par mākslas fotografiju un datoriem"]

 

Jaunā Gaita