Jaunā Gaita nr. 251. decembris 2007
JAUNĀS PAAUDZES MĀKSLINIEKS
Jau studiju laikā humanitārās ievirzes augstskolā Filadelfijā (The U. of the Arts) Kris Lūiss (Kris Lewis) kā talantīgs figurālists saņem speciālu godalgu. Solo un grupu izstādēs piedalās kopš 2005. gada – iepriekšējā dzīves vietā Ņūdžersijā (New Jersey), tagad Kalifornijā – Losandželosā, Santamonikā (Santa Monica), Ņūportbīčā (Newport Beach). Reproducēts (arī intervēts) kultūras, mākslas un dizaina publikācijās Juxtapoz, .ism quarterly u.c. Uz jautājumu, kuŗus mākslas meistarus varētu ieskaitīt viņa autoritāšu vidū, Kris kā pirmos nosauc franču akadēmisko gleznotāju Bugarō (Adolphe William Bougereau, 1825-1905), čechu Art Nouveau pārstāvi Alfonsu Muchu (1860-1939), angļu 1849. gadā dibinātās Pirms Rafaela Brālības (Pre-Raphaelite Brotherhood) pārstāvjus, kā arī latviešu folkloru (viņa māte ir latviete). Pēdējos pāris gados fotoreālisma manierē darinātās eļļas gleznas, kur atainotas lielākoties jaunas un brīnumdaiļas sievietes, ir gaismas gadu attālumā no Kalifornijas mietpilsonisko birģeru meitu vai draugaļu krāšņiem reprezentācijas portretiem. Par to var pārliecināties, ieskatoties šajā JG nr. reproducētajā darbā Mirgojošās Venēras (Scintillating Venuses), ko mākslinieks nosauc arī par Fantastisku ainavu (skat. arī krislewisart.com). No katra Krisa Lūisa rūpīgi, tonāli smalki niansētā sievietes atveida pretī dveš īpatna, no pārējiem attēliem atšķirīga, garīgā pasaule – visnotaļ enigmātiska, distancēta, mistikas apgarota, bezmaz sirreālistiska. Mākslu Lūiss definē kā vizuāli paustu un uztveŗamu mīlestību. (R.E.)