Jaunā Gaita nr. 307. ziema 2021
|
Es esmu mana apziņa un ķermenis, kā mēs visi. Mūsu pasauļu tēlus veido psihes dzīlēs plūsmojoša daba. Mūsu teksti ir šo pasaulainu ievilkšana valodas simbolu gravitācijā. Tā mūžam mainīgā reālā straumes un sapņojumos sevis iepazīšanas atklāsmes plūst cauri sajūtu dzirnavu ratiem vai iztēles un intuīcijas elektrostaciju turbīnām, lai ražotu eksistences enerģiju. Tā mēs varam pastāvēt pat Haosā. Andris Zeibots (1950) – dramaturgs, prozaiķis un dzejnieks. Publicējis dzeju, lugas, stāstus un romānus. Jaunākais darbs – romāns Lēngaitis (2021). Darbojies amatieru teātra režijā un vadījis vairākus amatieru teātrus. Kopā ar Andri Freidenfeldu veidojis un producējis Radio SWH rīta programmu BB brokastis (1997-2013). Raksta atsauksmes par grāmatām laikrakstā Konteksts. [Literatura.lv] |
Andris Zeibots
Vērmeļu vira
Veltījums Šrēdingera dzīvās būtnes piemiņai
kā atgādinājums kāda sapņa dzimšanas dienā!
viņa raudāja reiz
dzirdot durvis veram
teicu: esmu vien cilvēks
mēs nesaderam
tevis nav
tevis nav
dzīvās būtnes vairs nav
kāpēc svešie visi ap foto stāv?
kāpēc dziesmas sēri vēji kauc?
kāpēc aizgāji ielās
kā bija par daudz?
tur smagajiem vēzieniem laivas vēd
stingst kupola mēness stiklaini plēsts
melns ceļš savā virzībā nekustīgs sēd
pus uz pusi liktenis neapdzēsts
tā laiki plaukst lokā
kā aizsācies sen
vēl mandalas ritenī
ziedojas dzen
bet dārzi mirkst spoguļos
vēdjūras sten
kad septembris oktobri
novembrī dzen
manis nav tajās durvīs
vien lietavas triec
kam es sapņoju
manu lieciniec?
* * *
šī sieviete ar īpaši tumši krāsotiem matiem šķiet atbraukusi no tālienes tagad nogurusi vairs neslēpjas vīlusies
stacijā elektronpulksteņa pakājē
viņa vairs necieš šo spēli kas sākumā likās tik jautra kā sagaidot nezināmo
nejaušas izvēles allaž cērt bezgala mutuļu
straumes kā spēkstacija
lai ražotu domu
var teikt ka vēlme spokojas
multiversā uz staciju peroniem
vai tad šodien ir pirmdiena (viņa domā)
varbūt pēcdiena nekur nav pierakstīts
metode noder vien spēlētājam
virmo formas
simboli trako
protestējot
pret absolūto
nulli
Paranojas improvizācijas balets
jūs cienījamie godājamie atcēlāt ceļa zīmi
tai pagriezienā
nosējāt to aizklājāt to
kā neizdevīgu likumu vairākkārt nosaitējāt
vai noklusējāt
bet līmlente paspruka vaļā
jo viss jau nav runas
ir arī daba
melnā polietilēna aste plandījās
kā šalle punduru rotaļās
(bet repa ritmā) tagad stāv miltuseja un stosta ka viņš vienīgais buru vēl velk uz šī plosta un tikai viņš viens redz kā laimīgā rītausma mostas bet līdzšinējā vara ir tā kas galē un posta un bari ap viņu padzied šķībi kā driģeņu reibusī zoss tā
korī gāginādami šie dej pēc korķa kostā
vai jūs kungbiedri sanācāt kopā
lai maigotos ciānkālija baseina virmā?
vai šī ir jūsu veltīgā dzīve
vai vispēdējā krēslos iespiestiem vaigiem
vai iecerēta kā pirmā?
vai esat gājuši skolā pie patoloģisko
loģiku tēviem? vai jūsu alkurīkle ir
neuzminama?
hei likuma panta simetrija un komercija un proporcija
un kabatā orientācija svinama
biedrkungi jūsu uznāciens
skatuve
gaismota taisnota sarkanklāta
un bungām rībēta
jūsu greizā deja spīd zeltīta ietvarā tāpēc vien
ka aizrobežās slīpēta
(bet repa ritmā) piemineklis stāv miltuseja un stosta ka šī brīža dzīvē par daudz esot posta un viņš būšot varas glābējs un vilcējs: „ho-ho svētā samaksa santa cost-a!” jo tikai priekš tautas sārto robežas rozi zvērs osta pats godīgs un taisnīgs nav svarīgi ka viņam maisi uz kuģa stāv preču ostā viņš diez vai vestu no bijušās sovjetijas sarkano galdautu īgni dzeltenā ģīmī boztā jā kādu laiku šis esot no politikas pagājis nostāk bet vispār jau viņam laukos esot aiz skapja lakā glumi postā arī senču svētums jēls sasiets
lielvārdes jostā
* * *
ziemas tukšie zari ledus ciešanās
birzī gurdums tveicē smagās vasarās
āra varas plēsīs mūs
pavasara māsa bērza tāss
mīti klīst rēnā pasaulainā kā miglas vāli
gara dzīves dzīļu baismu rituāli
es gan zinu
mās
dvēseles nav miesas
kuras pārklājās vai
kā sabiedrisks transports kas sevī sastājās
rituālā rit mīti plīv mierinoši un dziedējoši
tev un man vajag haosā mājokļus drošus
teikas varonis izspēlē nāves atcelšanas dūžus
tādēļ jau simboli atspulgo mūžīgos mūžus
bet arvien lodā ņirdzoši ērmi
plēš serdes –
vienās urbšanās
vienās asarās
sakņu vainas tās
caur sāpju sāpēm ilgosies
un sena svētlaiku birzs
dzīlēs spulgosies
* * *
es saku draugam
kam sārmā saēsts darbs un
cerības pārvērtās atriebt līmē
bija asaras lija nu sacietē ledos
vēl citam gājēju pārejā norāva drēbes
vēl kādi riteņi sašķiebās
nogrāva stiklus ielas malā
izliecās sliedes ugunīs
kanālā peldēja miruši putni
cietušie tagad meklē vainīgo
tagad dzīslas ir jāpārgriež pirmajam
kurš nāks pretī
vai jānodod pasaules kārtība glabāšanā
vienalga
godīgi negodīgi
ļaunums izplešas kodola sēnē pār horizontiem
* * *
viru viru vērmeles Kāli Jugā
sektantu sazvērnieku ciānkālija
baseini vārīsies
purvos smējēji dūņām smies
rēgi nirs savos plakātos
triljonkārtīgi pārklāsies
modīsies sfinksa
dejos roboti
pasauli veidos kā citādi skatāmu
sienas gaisīs ekrānos raisītas
rudens vētras virpuļi kontūras šķiebs
svešie riebs cits citam un urbs mūs
un ņirdzīgi viebs
bet vientulības pagalmos
miers
pavēro: mājās jūra tev
kamēr
kaimiņam kalni
mūžīgais saullēkts
pār ielu džungļos
sienas gaisīs ekrānos raisītas:
tevi slavēs mašīnu koris
būsi Olimpa valdītājs gulbis balts
apmetnī plandošā
bet ekrāni vēsas dzirksteles kaisīs
vien sienas plaisās
Džemma Skulme. Skice
Andris Zeibots
*
Mana pārliecība lauž tuneli klintīs. Es neprecēšos nekad. Nekad es neprecēšos, vai sapratāt!
Viss, kas notiek ar cilvēkiem pēc tam, kad viņi saskrūvējas kopā tā, ka sarūs, ir idiotisms!
Tā ir labprātīga pārdošanās verdzībā!
Pilnīgs ārprāts, nekas vairāk!
Mani izlidināja no tā paša tualetes podu berzējas darba, kad sākās pandēmija, un skaistumkopšanas salonā vairs nebija vajadzības kopt un mazgāt grīdas. Vienkārši viss tika slēgts.
Naudas vairs nav nemaz.
Taču tādā veidā mani nepiespiedīs pakļauties. Es vienalga neļaušos durties, lai viņi necer.
Tie laiki, kad sieviete bija paklausīgais radījums, klēpju sunītim līdzīgā mazulīte, ir pagājuši.
Tagad jūs izrīkošu es.
Manī karstas dzelzs ir vairāk nekā metalurģijas kombināta tēraudlietuvē. Es darbinu savas eksistences mašīnu. Es to vadu.
*
Es sēdēju dīvāna stūrī, ceļgalus aptvērusi abām rokām.
Iedomājos, ka man vēl joprojām ir seši gadi. Es esmu Fejka, man ir brīnumnūjiņa. Es parka lielajā puķu dobē lidinos caurspīdīgiem spārniņiem no zieda uz ziedu.
Un tas ir indīgs māņu dārzs.
Jā, es neticu nekam un nevienam. Kas grib, lai iet un kaut vai laiza saviem plēsīgajiem politiķiem!
Viltus, viltus, viltus viss. Viss, it viss ir tikai karsts, nenormāli karsts tuksnesis, kurā jāslāpst. Un es eju, brīžiem lidinos, atkal eju, velkos, ilgi, līdz kamēr būs jānoslāpst.
Pirmdien mani apzaga.
Reāli atmūķēja durvis un iznesa visu, ko varēja pastiept.
Varētu jau teikt, ka man nekā nav.
Bet man bija kompis.
Es tajā rakstīju izgāztuvi, vilku sociālajā pasaulē kaut kādu mēslu kravu, kuru pasūtīja nevienam nepazīstamais autors Jērmols. Es jau arī negribu viņu pazīt! Velns zina, kas viņš tāds. Nav taču svarīgi. Man, nosauktai par Fejku, vienkārši bija jānoliedz viss, ko sludina vara un valdība. Nav nekāda vīrusa. Potes ir kaitīgas. Svarīgi bija savākt par savām muļķībām „komentus” un „laikus”.
Kaut ko jau atmeta. Kaut ko rijamu vismaz pa divām dienām reizi nopirkt varēju.
Bet tagad nav vairs kompja.
Kur es dabūšu naudu?
Nav ne mazākās sajēgas.
Viens ir skaidrs: neatgriezīšos pie tēva un mammas, tie dzīs uz policiju, it kā baigi jau tur kāds nāks un meklēs manu draņķa atkritumu, neiešu pie māsas, tā zvērā gudri mācīs, kā bija pareizi, un ka jau agrāk teikusi, „ka tā arī beigsies”, pie bijušā drauga ciemos ne tik nelīdīšu, to sauc Lū-ūzis (ar diviem „ū”), lai šis neiedomājas.
Labāk tad nosprāgt!
Noteikti neiešu pie klasesbiedriem, kuri pazuduši un nezinu, vai ir vērts meklēt.
Neiešu vispār nekur.
Spārni beigti.
Es tagad varētu braukt uz Afganistānu un padoties talibiem, aptīties drēbēm no galvas līdz kājām, lai neesmu vairs nekur, it nekur un nekas. Lai esmu lieta viņu mālainajās būdās.
Lai mētājos pa kājām uz nezāļu lauka.
Riebīga. Esmu riebīga. Nevaru lidot no viena pie otra. Logs ciet.
Sēžu uz vienīgā krēsla, skatos vaļējās durvīs, kas bijušas nez kādā veidā atčikinātas ar sazin kādiem daiktiem.
Tagad tās būs beigas.
Pāris dienas nosēdēšu. Un tad nobeigšos. Pakritīšu uz tramvaja sliedēm. Galu galā, ja grib, lai brauc pāri.
Jau tagad nolādēti gribas ēst.
Es nekustos.
Šai stulbajai pasaulei katrs atsevišķi nemaz nav vajadzīgs. Tad kāpēc, lai es par to jūsmotu?
*
Kad es pieeju pie spoguļa, šķiet, pāri man nolaižas krēsla. Sienas sāk liekties pāri, griesti dreb. Blāzmās iespējams pland kāda nezināma, spokaina vara – tā nobur mani par zemes cilvēku. Es vairs nejūtu spārnus. Un es vairs nepazīstu sevi. Esmu viltus personība – Fejka.
Māte tādos brīžos nāca mani pamācīt, pavēra durvis un kaut ko ilgi skaidroja, skaidroja, skaidroja. Bet es klusēju, klusēju un klusēju, kamēr aizbēgu, lai man nav neviena.
Šajā mājā dzīvo vieni vienīgi svešinieki.
Dzīvokļa saimniece laiku pa laikam ierodas savākt savu īres naudu. Viņa arī uzdod jautājumus un es pat atbildu. Laikam taču sakarīgi, ja viņa šīs atbildes dzird un pieņem. Vispār dažkārt šķiet, ka viņa taisās uzmesties man par jaunu „viltus mammu”.
Džinkst klusums. Klusināti šmakst iela.
Tā ir sadzīves vajadzību iztālēm stindzinošā, sasaistošā mašīnas dārdoņa visā pilsētā, tāda tā atbalsojas manās mājās, manu īsto un viltus vecāku galvās un viņu runās.
Tās ir funkciju straumes, kam pieslēgti ļaudis to gaitās. Viņi ienirst savās vajadzībās tik dziļi, aizrijas ar tām tik ļoti, ka padara nepieciešamo iedziļināšanos par slīkšanu.
Es dažbrīd cenšos uzlidot virs tā, bet spoguļattēls un mana dzelzs cikla cilvēki rada nospiedošu tvana biezo segumu, kā ikdienas agresīvu, mutuļojošu sprostu.
Logs aizcērtas un izšķīst.
Esmu sev apsolījusi kaut kur aiziet un kaut ko izdarīt.
Lūk, es uzvelku virsjaku un atslēdzu durvis. Lūk, es eju. Es to redzu no attāluma – tur es esmu. Bet kas runā ar mani?
Es nonāku trolejbusa galapunktā un apsēžos uz soliņa. Pēc brīža kāds lēni iekārtojas soliņa otrā galā. Es paskatos pēc kāda brīža.
Tas ir netīrs un lupatains vīrietis, kuram viena roka šķiet kropla, piespiesta krūtīm, un kurš sēž kaut kā ieslīpi, un ap viņu polietilēna maisi ar visādu drazu, it kā viņš pats būtu izgāztuve. Un nenovēršoties skatās manī. Novēršos. Nolādēts, ko viņš blenž!
Lūk, manī atkal uzplūst niknums. Tikai cita veida, nekā konfliktā ar mūžīgi tukšu skandētāju īsto vai shēmu šņācēju viltus mammu.
Es neciešu šo personu viņa izskata dēļ. Pati esmu neapmierināta, ka tā izturos pret cilvēkiem, tomēr... Ko tad viņš nenovērsies zīžas manī savām duļķainajām acīm! Varbūt kāds kara trakumā un nebeidzamajās šausmās prātā jucis talibs ir atbēdzis no dienvidaustrumiem un grib mani pievērst savai ticībai?
Cilvēks-izgāztuve.
Tad pienāk trolejbuss.
Tajā sēž un logā blenž kāds pelēks puisis, viņš varētu būt sanitārs kādā pandēmijas laiku slimnīcā, bet varētu būt zaglis, kam nepieciešami līdzekļi jaunas narkotiku devas iegūšanai.
Un es arī iekāpju tajā nolādētajā transporta līdzeklī, kaut gan man tobrīd nekur nav jābrauc. Vienkārši klīstu pa pilsētu tā vietā, lai truli sēdētu virtuvē un blenztu uz izlietnes pusi. Kaut ko mazgāt, kaut ko tīrīt, vai varbūt nav vērts!
Te trolejbusā katrā otrajā sēdeklī tup kāds ar telefonu vai planšeti rokās un braukā savos sociālajos tīklos laimi meklēt.
Man kompis nozagts.
Kad to atklāju, pasaule pēkšņi izslēdzas. Neko neatceros pēc tam tuvākās pāris stundas. Laikam sēdēju nekustīgi. Bez domas. Bez sajūtām. Tukšumā.
Tagad esmu nostūmusi savu telefonu dziļākajā somas kaktā.
Esmu nozvērējusies to nevilkt ārā, ja kāds nezvanīs man.
Ja man atņem kompi, ja mani pilnībā izslēdz no spēles, es arī telefonu vairs neņemšu rokās.
Stulbi?
Skaidrs, ka stulbi! Es tieši gribu būt galēja idiote! Un tad?
Tā vienmēr. Es it kā padodos kādam citam, iekšējam nezināmam sevis rāpulim, kurš pat nedomā, tikai iebilst sajūtās. Tas ir kā rēgu objekts manī. Tas runā manī bez balss. Vispār no tukšuma.
Spoka auri.
Sāpju atbalss.
*
Tad ierunājās kāda teksta autors, kurš seko man iztālēm, reizēm pārvēršas manī, reizēm aizmirstas pilsētas drūzmā, kas slīd cauri iestādēm un veikaliem, vīrusa uzbrukuma laikā sedzoties maskām un tādējādi atklājoties savam ideālajam priekšstatam, jo tāda ir maskas daba – tā nosedz reālo neveiksminieku un tā vietā rada mūžīgā karnevāla būtni – lidojošu, gaismojošu – Fejku.
Nāciet, manas māsas un brāļi aktieri – ir sācies komēdijas laiks, tā ir ikdienas slīkšanas upuru mākslotā komēdija (commedia dell’arte).
Man šajā stulbajā pasakā, šajā ērmu izrādē ir jāsēž blakus kādam kroplam dzērājam, kurš tikai smērē ar sevi sociālo telpu tādā murgainā skatā un smirdošās skrandās.
Pilna pilsēta ar polietilēna maisiem, kas vēja nesti lido pāri ielām.
Man zvana nolādētais, noslēptais telefons. Labi, izroku to no somas. Nu, kas tagad būs?
Nospiežu saziņas pogu.
– Jā, – saku.
– Tas esmu es, – saka Lū-ūzis. Un it kā nebūtu saprotams no viņa balss atpazīstamības un tad vēl telefona pieteikuma uz ekrāna, piebilst tajā vārdā, kā viņš vēlētos, lai viņu sauc: – Benkss.
– Nu un?
– Man ar kādu jārunā.
– Tad runā ar savu geju draudziņu, ko tev vajag no manis?
– Par viņu arī ir runa, – Lū-ūzis noteica pēc pauzes, – Viņš ir galīgi jucis. Vakar tēloja, ka grib sadedzināties manā priekšā.
– Un ko es varu palīdzēt, Benks? – un pie sevis patiesās attieksmes dēļ papildināju „Lū-ūzi”. Ar jautājumu zīmi domās.
– Viņš to dara tīšām. Viņš saprot, ka es nekad nebūšu viņa mīļākais. Bet viņš to grib panākt. Lai man jājūtas vainīgam. Tikai tāpēc, ka viņš izrāda savas pašnāvnieka tieksmes... Tas ir nenormāli!
Es gandrīz vai iesmējos. Viņš, mans bijušais, gluži labi saprot, ka viņa drauģelis vēl no skolas laikiem tēlo glābjamo, jo patiesībā ir jucis varavīkšņainais, tomēr nevar šo pasūtīt. Tāpēc ka pats ir reāls „lū-ūzis”. Kaut arī nav uz savu dzimumu orientēts.
Viņam tikai nav paveicies ar klasesbiedru un draugu no agrākiem laikiem. No tiem laikiem, kad orientācija vēl nav svarīga.
Bet gadiņi ripo – bum, bum, bum...
Un tad parādos es.
Tad varavīkšņainais sāk aktīvi izrādīt greizsirdību un manējais „lū-ūzis” šim padodas. Ja tas nebūtu noticis ar mani, es šajā izrādē laikam ņirgtu kā apdauzīta.
– Viss skaidrs, – saku, – Bet prasu vēlreiz: ko tu gribi no manis.
– Satikties...
– Man nav laika. Manu dzīvokli apzaga, es tagad esmu bez darba, kompja nav, esmu badā un vispār, tu man vairs neesi nekas!
– Es zinu. Nekas neesmu. Labi. Bet mēs varētu aiziet kaut kur... nu, paēst.
– Tu, ko! Domā es uzprasos. Vēl jau nesēžu tunelī smirdošās drēbēs un neklanos, lai iemet kādu centu!
– Muļķības, es nemaz nedomāju tā! – viņš pārliecināja, – Nē, man vienkārši ir ienākusi nauda no senčiem… Nav kur likt.
– Ā! – indīgi novilku. Mūsu laikos. Naudu neesot, kur likt.
Te nu atkal vajadzētu rēkt nebalsī, zviegt, vārtīties pa grīdu. Pretīgākie meli, kādus pat populisti politiķi nespētu izvemt!
Idiotiski, bez šaubām, bija arī atteikties, ja jau dod, piekrītu, bet tāda ir pasaule. Gribas rīt.
– Labi, – beidzot sausi noziņoju, – Atnāc uz skvēru pretī universitātei, man tur trolejbuss piestāj.
Es izkāpu tur.
Es gribēju, lai viņš neatnāk. Tad pasaule būtu tāda kā vienmēr – melu un viltus plakātiem aizkrāsota. Tā drīz atkal nāks ar savām nolādētajām vēlēšanām, ar jaunu krāpnieku vilni. Tie centīsies iestāstīt, ka spēj izvest visu valsti no smagākās krīzes, ka tikai viņi ir tie gudrie, taisnīgie un drosmīgie, kas nebaidās stāties, kur tur un dēļ kā tur uz postamentiem un uzņemties atbildību, un visskaļāk un pa visiem kanāliem spētu šķaudīt, vemt un ķērkt. Nebeidzami ķērkt. Ha!
Tad es savā sociālajā portālā tiem mestu pretī vēl lielākus melus un nolādētu krāpšanos.
Es melotu visiem. Es stāstītu, ka agrāk negribēju uzstāties publiski, jo man bija labi tāpat, bet tagad beidzot esmu pacēlusies spārnos glābt visus apspiestos, pielīdzinot šodienu pāris gadsimtus senai pagātnei un vienkārši primitīvi pārkopējot romantiskos saukļus, lai tie izklausās pēc mūsdienīgā vēstījuma. Bla, bla, bla, valsti pārņēmis haoss, varas pārstāvji tagad idioti visi no vienas vietas, tikai es nē, jo esmu pati gudrākā un mani gaida ar nepacietību politiskās dzīves apspiestie un aizmirstie un kas tur vēl. Nākotne mūsu pašu rokās, tāpēc visiem jāsadarbojas ar mani un tā tālāk un tā kamēr kāds arī notic.
Vajag tik atkārtot.
Kurš to nemācētu sacerēt? Katrs, kam nav slinkums. Vajadzētu tikai pacietību to visu smirdināt katru dienu, nevienu neizlaižot.
Es jau agrāk, pirms nospēra manu kompi, metu ārā visus ākstus no sava sociālā portāla.
Man toreiz riebās un arī tagad riebjas visas tās plānprātības.
*
Lū-ūzis atnāca un izskatījās tāds nobijies. Tas nozīmē, ka sāka tēlot „baigi kruto” pārspīlējot „nežēlīgā reperu stilā”. Meļi vienmēr taisa savas lomas izejot „no pretējā” – stulbie runā pārgudri, zagļi tēlo labdarus un nācijas glābējus. Tāds Lū-ūzis vēl ir nieks. Tikai smieklīgs.
Viņš brīdi pažākstījās, tad izvilka un pasniedza man kaut kādu apaļu maizes gabalu. Skaidrs, ka es to paņēmu.
Cilvēks-izgāztuve, tā esmu es.
Tad teicu:
– Tu tagad te stāvēsi un blenzīsi, kā es riju tavu bulku? Vari tīties! Viss. Brīvs!
Un viņš patiešām pagriezās un aizgāja.
Nu man kļuva pa īstam riebīgi ap dūšu. Gandrīz vai aizmetu to maizes gabalu krūmos, kur tam tūlīt uzkluptu pilsētas baloži un zvirbuļi. Un pati es nosprāgtu badā. Savā riebeklībā apslienājusies turpināju rīt Lū-ūža atnesto bulku.
Pie velna visu šo pasauli!
Pie velna piespiedu vergošanu rīšanas vajadzībai. Nolādētā miesa, kas visu šo konstrukciju, kas saucas „smirdošais Es”, tura pakļautībā kā tādu pielipušu mēslu!
Sevi nicinot, saliku iekšā visu to maizes gabalu līdz pēdējai drupatai. Neko pretīgāku neatceros darījusi jebkad agrāk.
Mani nesa pilsētas caurvējš un mētāja no viena pagalma citā. Iedomājos: es tobrīd visdrīzāk sajutos līdzīgi kā viena mana bijusī draudzene, kas lepni nodarbojās ar jogu, pie sienas līmēja indiešu svētos, meditēja, lai gūtu pārpasaulīgu līdzsvaru, bet pati ikdienā līda sociālajās saitēs kašķēties par idiotiskiem sīkumiem.
Un ja jūs gaidījāt no šī teksta, ka tas varētu beigties kaut kā pozitīvi, tad – ejiet un noslīkstiet savās pieturvietu klaidoņu polietilēnā sabāzto mēslu kaudzēs…
Aizkarma pludo melnajiem mašīnu vēmekļiem.
Zem kājām dziļš nedzīvā tukšums.
Ārzemju popsa skaņas gāž visā pilsētā.
Es dejoju sevis plaisā.
Es dziedu bezdibenī.